Týdenní plány

11. - 15. 6. 2018
ČESKÝ JAZYK - píšeme diktáty vět k upevnění pravidla o psaní vět s velkým písmenkem na začátku a správným znaménkem na konci, při kterém prověřujeme dovednost užití pravidla o psaní měkkých a tvrdých slabik a párových souhlásek, pracujeme s prvním druhem slov označeným jako podstatná jména, vyhledáváme podstatná jména jako název osoby, zvířete a věci, rozlišujeme jména obecná a vlastní
MATEMATIKA - procvičujeme násobení a dělení na základě odříkávání řady násobků 2, 3, 4, 5, řešíme slovní úlohy zvláště procvičujeme slovní úlohy se vztahem n-krát více či méně a slovní úlohy s dvěma různými početními výkony
ČaJS - rozšiřujeme si znalost lesních rostlin o lesní živočichy
ČTENÍ - prověřujeme úroveň čtenářských dovednosti /plynulost, hlasitost, výraznost, melodii, porozumění/
 
4. - 8. 6. 2018
ČESKÝ JAZYK - stále píšeme diktáty vět, kterými prověřujeme teď už nejenom měkké a tvrdé slabiky a dovednost psaní věty s velkým písmenem na začátku a správným znaménkem na konci, ale také výběr správné párové souhlásky uvnitř a na konci slov, párové souhlásky stále procvičujeme - zbývá poslední dvojice ž-š, seznamujeme se se slovními druhy
MATEMATIKA - pracujeme s řadou násobků 2, 3, 4 při násobení a dělení, osvojujeme násobky 5 pro násobení a dělení, řešíme slovní úlohy na sčítání, odčítání, násobení a dělení, osvojujeme si řešení slovních úloh se vztahem n-krát více či méně, seznamujeme se se složenými slovními úlohami, 
ČaJS - prověřujeme znalost polních plodin, plevele a škůdců na poli, seznamujeme se se živočichy a rostlinami v lese
ČTENÍ - prověřujeme úroveň čtenářských dovednosti /plynulost, hlasitost, výraznost, melodii, porozumění/
 
28. 5. - 1. 6. 2018
ČESKÝ JAZYK - při psaní diktátů vět prověřujeme stále nejenom měkké a tvrdé slabiky, ale také dovednost správného napsání věty s velkým písmenem na začátku a správným znaménkem na konci, procvičujeme dovednost výběru správné párové souhlásky na konci a uvnitř slov, osvojujeme další dvojici párových souhlásek s-z, opakujeme řazení slov podle abecedy
MATEMATIKA - prověřujeme dovednost sčítání a odčítání s přechodem 10 s rozkladem do 100 a zaokrouhlování dvojciferných čísel na desítky, procvičujeme násobení a dělení v řadě násobků 2 a 3, řešíme slovní úlohy na sčítání a odčítání, násobení a dělení, osvojujeme si násobení a dělení s řadou násobků 4
ČaJS - seznamujeme se s živočichy a rostlinami na poli
ČTENÍ - prověřujeme úroveň čtenářských dovedností /plynulost, hlasitost, výraznost, melodii, porozumění/
 
21. - 25. 5. 2018
ČESKÝ JAZYK - prověřujeme dovednost psaní i/í a y/ý po měkkých a tvrdých souhláskách při diktátech nejvíce dvou vět - jednoduché a velmi krátké věty několik hodin připravujeme, doporučuji procvičovat i diktáty doma - vést žáky k vlastní důsledné kontrole, procvičujeme zdůvodňování párových souhlásek slovem v jiném tvaru či slovem příbuzným, osvojujeme další dvojice párových souhlásek v-f, z-s
MATEMATIKA - stále procvičujeme řešení slovních úloh teď už i na násobení a dělení, domácí procvičování slovních úloh či samostatná práce s řešením slovních úloh probíhá až po společném vyřešení slovní úlohy ve škole, procvičujeme násobení a dělení s řadou násobků 2 a 3, osvojujeme řadu násobků 4
ČaJS - seznamujeme se s živočichy a rostlinami na poli
ČTENÍ - prověřujeme úroveň čtenářských dovednosti /plynulost, hlasitost, výraznost, melodii, porozumění/
 
14. - 18. 5. 2018
ČESKÝ JAZYK - prověřujeme dovednost psaní i/í a y/ý po měkkých a tvrdých souhláskách při diktátu nejvíce dvou vět vždy připravených nejprve přepisem do školních sešitů se společných zdůvodněním, procvičujeme zdůvodňování párových souhlásek b-p, d-t slovem v jiném tvaru či slovem příbuzným, osvojujeme si další dvojice párových souhlásek ď-ť, h-ch
MATEMATIKA - procvičujeme násobení s řadou násobků 2, osvojujeme si dělení v oboru násobků 2, řešíme slovní úlohy nejenom samostatně na sčítání a odčítání, ale společně osvojujeme řešení slovních úloh na násobení a dělení, osvojujeme si řadu násobků 3
ČaJS - opakujeme si znalosti o chovu hospodářských zvířat, vyvozujeme jejich užitek, seznamujeme se s živočichy a rostlinami z prostředí louky
ČTENÍ - prověřujeme úroveň čtenářských dovednosti /plynulost, hlasitost, výraznost, melodii, porozumění/
 
9. - 11. 5. 2018
ČESKÝ JAZYK - prověřujeme psaní i/í a y/ý po měkkých a tvrdých souhláskách při psaní diktátu vět, procvičujeme dvojici párových souhlásek b-p při odůvodňování slovem v jiném tvaru či slovem příbuzným, osvojujeme si zdůvodňování dvojice párových souhlásek d-t na konci a uvnitř slova slovem v jiném tvaru či slovem příbuzným
MATEMATIKA - stále prověřujeme řešení slovních úloh, seznamujeme s řešením slovních úloh na násobení, pracujeme s řadou násobků 2 při násobení, osvojujeme si dělení jako postupné odečítání stále stejného čísla
ČaJS - opakujeme a rozšiřujeme si znalosti a dovednosti o chovu domácích /hospodářských/ zvířatech
ČTENÍ - prověřujeme dovednost přednesu básně zpaměti, cvičíme čtení s porozuměním
 
2. - 4. 5. 2018
ČESKÝ JAZYK - prověřujeme psaní i/í a y/ý po měkkých a tvrdých souhláskách při psaní diktátu vět, seznamujeme se s párovými souhláskami, osvojujeme si dvojici 
b-p k odůvodňování slovem v jiném tvaru či slovem příbuzným
MATEMATIKA - stále prověřujeme řešení slovním úloh, prověřujeme určování času, osvojujeme si řadu násobků 2 pro řešení příkladů na násobení
ČLOVĚK A JEHO SVĚT - opakujeme stavbu těla ptáků, seznamujeme se s chovanými domácími ptáky pro jejich užitek
ČTENÍ - cvičíme čtení s porozuměním, prověřujeme dovednost recitace básně
 
23. - 27. 4. 2018
ČESKÝ JAZYK -   prověřujeme dovednost psaní i/í, y/ý po měkkých a tvrdých souhláskách při přepisu slov, ale i diktátu slov, opakujeme abecední řazení slov a psaní vět se správnými znaménky na konci věty, seznamujeme se s pojmy slovo příbuzné a slovo v jiném tvaru
MATEMATIKA - pokračujeme v prověřování řešení slovních úloh, prověřujeme dovednost určování času - celých hodin, půlhodin, čtvrthodin, tříčtvrtěhodin, vyvozujeme násobení jako postupné příčítání stále stejného čísla, osvojujeme násobky 2
ČLOVĚK A JEHO SVĚT - seznamujeme s vývojem plodu ovocných stromů, opakujeme stavbu stromu, seznamujeme se životem včel, 
ČTENÍ - prověřujeme úroveň čtenářských dovedností a čtení s porozuměním
 
16. - 20. 4. 2018
ČESKÝ JAZYK - prověřujeme dovednost psaní i/í, y/ý po měkkých a tvrdých souhláskách při přepisu slov, ale i diktátu slov, opakujeme abecední řazení slov a psaní vět se správnými znaménky na konci věty
MATEMATIKA - pokračujeme v prověřování řešení slovních úloh, prověřujeme dovednost určování času - celých hodin, půlhodin, čtvrthodin, tříčtvrtěhodin, vyvozujeme násobení jako postupné příčítání stále stejného čísla
ČaJS - opakujeme jarní rostliny a jejich stavbu, seznamujeme s vývojem plodu ovocných stromů
ČTENÍ - prověřujeme úroveň čtenářských dovedností
 
9. - 13. 4. 2018
ČESKÝ JAZYK - začínáme prověřovat dovednost psaní i/í a y/ý po měkkých a tvrdých souhláskách nejprve při přepisu slov - později při diktátu slov
MATEMATIKA - prověřujeme řešení slovních úloh, opakujeme určování času na cvičných hodinách - půlhodiny, čtvrt hodiny, třičtvrtě hodiny, vyvozujeme násobení jako postupné přičítání stále stejného čísla
ČaJS - vyvozujeme znaky nového ročního období - jara
ČTENÍ - nutno denně cvičit hlasitou a výraznou četbu
 
3. - 6. 4. 2018
ČESKÝ JAZYK - upevňujeme dovednost psaní i/í a y/ý po měkkých a tvrdých souhláskách, zaměřujeme se na měkké slabiky di/dí, ti/tí, ni/ní a tvrdé slabiky dy/dý, ty/tý, ny/ný, nutno nacvičit poslechem rozlišování této měkké a tvrdé slabiky
MATEMATIKA - uplatňujeme dovednost sčítání a odčítání s přechodem 10 při řešení slovních úloh, prověřujeme řešení slovních úloh, vyvozujeme násobení jako postupné příčítání stále stejného čísla
ČaJS - seznamujeme se surovinami a výrobky
ČTENÍ - stále cvičíme hlasitou a výraznou četbu se porozuměním
 
26. - 28. 3. 2018
ČESKÝ JAZYK - upevňujeme dovednost psaní i/í po měkkých souhláskách a y/ý po tvrdých souhláskách se zaměřením na slabiky di/dy, ti/ty, ni/ny
MATEMATIKA - uplatňujeme dovednost sčítání a odčítání s přechodem 10 do 100 při řešení slovních úloh
ČaJS - seznamujeme s různými druhy povolání
ČTENÍ - cvičíme tichou i hlasitou četbu s porozuměním
 
19. - 23. 3. 2018
ČESKÝ JAZYK - stále se vracíme při samostatném opakování ke slabičné a hláskové stavbě slova, dělení slov na konci řádku a využívání pravidla pro psaní ú/ů při diktátě slov, procvičujeme pravidlo pro psaní I/í po měkkých souhláskách a y/ý po tvrdých souhláskách, nacvičujeme sluchové rozlišování tvrdých slabik dy/dý, ty/tý a ny/ný - měkkých slabik di/dí, ti/tí, ni/ní, 
MATEMATIKA - upevňujeme dovednost sčítání a odčítání s přechodem 10 do 100, řešíme slovní úlohy, doplňujeme otázky, tvoříme slovní úlohy, opakujeme učivo geometrie o úsečkách, rýsujeme úsečky dané délky, zjišťujeme délky úseček
ČaJS - chápeme význam aktivního pohybu pro naše zdraví, známe význam volného času pro vhodný odpočinek, zařazujeme do svého denního režimu vhodně i aktivní odpočinek                                                      
ČTENÍ - stále cvičíme hlasitou a výraznou četbu s porozuměním, tvoříme jednoduché záznamy o přečtených knihách k prezentaci před spolužáky
 
12. - 16. 3. 2018
ČESKÝ JAZYK - prověřujeme dovednost psaní "ů" a "ú" při diktátech slov, prověřujeme znalost měkkých a tvrdých souhlásek, procvičujeme pravidlo pro psaní "y" a "ý" po tvrdých souhláskách, osvojujeme pravidlo pro psaní "i" a "í" po měkkých souhláskách
MATEMATIKA - upevňujeme dovednost sčítání a odčítání s přechodem desítky v číselném oboru 0 - 100, řešíme slovní úlohy, opakujeme osvojené dovednosti z geometrie/
ČaJS - uplatňujeme zásady zdravého životního stylu
ČTENÍ - stále cvičíme hlasitou četbu s výrazem, četbu s porozuměním
 
5. - 9. 3. 2018
ČESKÝ JAZYK - upevňujeme dovednost psaní "ů a "ú" většinou při diktátech slov, osvojujeme řady tvrdých - měkkých - obojetných souhlásek, procvičujeme třídění souhlásek na tvrdé, měkké a obojetné, osvojuje pravidlo pro psaní "y" a "ý" po tvrdých souhláskách
MATEMATIKA - upvevňujeme dovednost sčítání s přechodem 10 do 100 s rozkladem, cvičíme rozklady pro odčítání, osvoujeme si odčítání s přechodem 10 do 100, řešíme slovní úlohy, opakujeme osvojené dovednosti z geometrie - rýsování přímých čar - přímek, úseček
ČaJS - seznamujeme se se zásadami zdravé životosprávy
ČTENÍ - stále cvičíme hlasitou četbu s výrazem, četbu s porozuměním
 
26. 2. - 2. 3. 2018
ČESKÝ JAZYK - upevňujeme dovednost grafického záznamu stavby slova = slabičné a hláskové stavby slova, prověřujeme využívání pravidla pro psaní "ů" a "ú", vyvozujeme druhy souhlásek - tvrdé, měkké a obojetné, rozlišujeme souhlásky, osvojujeme pravidlo pro psaní "y" a "ý" po tvrdých souhláskách
MATEMATIKA - opakujeme sčítání a odčítání s přechodem 10 do 20, upevňujeme dovednost sčítání a odčítání do 100 bez přechodu 10, procvičujeme sčítání do 100 s přechodem 10 za pomoci rozkladu, osvojujeme odčítání do 100 s přechodem 10, řešíme slovní úlohy i se vztahem o několik více či méně
ČaJS - uplatňujeme zásady hygieny a čistoty, uvědomujeme si jejich důležitost pro zdraví člověka
ČTENÍ - zvyšujeme úroveň čtenářských dovednosti, je nezbytná každodenní hlasitá četba několika řádků neznámého textu
 
19. - 23. 2. 2018
ČESKÝ JAZYK - umíme vyjmenovat samohlásky krátké a dlouhé s dvojhláskami "au" a "ou", poznáváme souhlásky, chápeme význam samohlásek, dvojhlásek a slabikotvorných souhlásek pro stavbu slabiky, provádíme grafický záznam stavby slova = slabičnou a hláskovou stavbu slova, využíváme pravidlo pro psaní "ů" a "ú", připravujeme se na diktát slov k prověření znalosti pravidla pro psaní "ů" a "ú" a délky samohlásek
MATEMATIKA - procvičujeme sčítání a odčítání v číselném oboru do 100 bez přechodu 10 typu 40+2, 42 - 2, 23 + 4, 27 - 4, 56+ 4, 60 - 4, 34 + 20, 54 - 20, osvojujeme sčítání a odčítání typu 34+23, 57 - 23, řešíme samostatně slovní úlohy i se vztahem o několik více čí méně
ČaJS - poznáváme člověka - určujeme části lidského těla, jmenujeme lidské smysly a smyslová ústrojí, seznamujeme se s vnitřními orgány a kostrou, rozlišujeme nemoci a úrazy, seznamujeme se možností prevence nemocí a úrazů
ČTENÍ - zvyšujeme úroveň čtenářských dovedností, měsíc únor - na neznámém textu se snažíme dosahovat hodinu od hodiny lepších čtenářských dovedností
 
22. - 26. 1. 2018
ČESKÝ JAZYK - neustále pracujeme s větou -  hodnotíme určení druhu věty a správné znaménko na konci věty, bezchybný přepis věty - jako základ pololetního hodnocení, opakujeme významové vztahy mezi slovy - nadřazenosti, podřazenosti, souřadnosti, opačného významu, podobného významu, seznamujeme se slovy lichotivými a hanlivými, osvojujeme si druhy hlásek - samohlásky krátké a dlouhé,
MATEMATIKA - hodnotíme sčítání a odčítání s přechodem desítky v číselném oboru do 20 s rozkladem, řešíme slovní úlohy, osvojujeme a procvičujeme zaokrouhlování dvojciferných čísel na desítky, procvičujeme sčítání a odčítání v číselném oboru do 100 s desítkami a jednotkami, porovnávání dvojciferných čísel, osvojujeme sčítání v číselném oboru do 100 bez přechodu 10,
ČaJS - seznamujeme s částmi lidského těla
ČTENÍ - zjišťujeme úroveň čtenářských dovedností na připraveném textu - hlasitá a výrazná četba ve správném tempu a se správnou melodií
 
15. - 19. 1. 2018
ČESKÝ JAZYK -  ukončuje práci s významem slov, poznáme významové okruhy se vztahem nadřazenosti, podřazenosti, souřadnosti, vytvoříme slova opačného významu i podobného významu, ovládáme druhy vět, dokážeme správně zvolit znaménko na konec věty, bez chyb věty přepisujeme se správnými tvary psacích písmen
MATEMATIKA - pracujeme v číselném oboru do 100, po osvojení orientace v číselném oboru, čtení a psaní dvojciferných čísel, rozlišování počtu desítek a jednotek ve dvojciferném čísle a porovnávání, začínáme se sčítáním a odčítáním v číselném oboru do 100, bezchybně ovládáme sčítání a odčítání s přechodem desítky i s rozkladem v číselném oboru do 20
ČaJS - poznáváme rozdíly ročních období, seznamujeme se zimními sporty
ČTENÍ - zjišťujeme úroveň čtenářských dovedností - hlasitá a výrazná četba ve správném tempu a se správnou melodií, čtení s porozuměním
 
11. - 15. 12. 2017
ČESKÝ JAZYK - upevňujeme dovednost psaní jednotlivých druhů vět podle postoje mluvčího, provádíme přepis se samostatným  výběrem zadaných vět s doplněním správného znaménka na konci věty a velkým písmenkem na začátku, dbáme na uspořádání slov ve větě pro jasné a srozumitelné sdělení, dělíme slova na slabiky, seznamujeme se s významem slov
MATEMATIKA - prověřujeme sčítání a odčítání s přechodem desítky do 20 i bez písemného rozkladu, řešíme slovní úlohy, počítáme po desítkách v číselném oboru do 100, orientujeme se v uspořádané řadě desítek v čísleném oboru do 100, porovnáváme desitky, sčítáme a odčítáme desítky
ČaJS - třídíme ovoce, seznamujeme s vybranými druhy pokojových rostlin
ČTENÍ - stále doma cvičíme hlasitou četbu s porozuměním přečtenému, význam četby s porozuměním stále stoupá, je nezbytný pro řešení slovní úlohy, pro rozlišování druhů vět
 
27. 11. - 1. 12. 2017
ČESKÝ JAZYK - procvičujeme druhy vět - zjišťujeme nejprve, co věta říká, abychom doplnili za větu správné znaménko za použití vyrobené názorné pomůcky, věty přepisujeme s doplněným správným znaménkem
MATEMATIKA -  prověřujeme dovednost sčítání a odčítání s přechodem 10 s rozkladem, rýsujeme přímky, vyznačujeme body, pojmenováváme úsečky, rýsujeme úsečky, řešíme slovní úlohy
ČaJS - prověřujeme třídění zeleniny, osvojujeme třídění ovoce
ČTENÍ - prověřujeme dovednost pamětného přednesu básně, stále cvičíme hlasitou četbu se správnou melodií a porozuměním, odpovídáme na kontrolní otázky k přečtenému textu, cvičíme orientaci v textu
 
20. - 24. 11. 2017
ČESKÝ JAZYK - zvládáme už velmi úspěšně řazení slov podle abecedy, potíže činí přepis těchto slov bez chyb, osvojené druhy vět s vyrobenou pomůckou začneme aplikovat pro správnou volbu znaménka na konci věty, věty bude přepisovat se správnými znaménky
MATEMATIKA - upevňujeme dovednost řešení slovních úloh včetně zápisu do sešitu na sčítání a odčítání i se vztahem o několik více či méně, rýsujeme přímé rovné čáry, seznamujeme se se základním geometrickým pojmem - bod
ČaJS - třídíme zeleninu, seznamujeme se se zemědělskými plodinami, osvojujeme si třídění ovoce
ČTENÍ - prověřujeme dovednost pamětného přednesu básně
 
13. - 16. 11. 2017
ČESKÝ JAZYK - stále prověřujeme dovednost řazení slov podle abecedy, dělení slov na slabiky, důrazně trvám na kontrole napsaného, ale bohužel někteří zapomínají čárky a háčky, tečky, osvojujeme postupně druhy vět podle postoje mluvčího, využíváme vyrobenou pomůcku pro určování druhů vět, kterou budeme tento týden doplňovat
MATEMATIKA - pokračujeme v rýsování, zvyšujeme kvalitu pečlivostí a přesností narýsovaného, prověřujeme stále dovedností sčítání a odčítání s přechodem desítky do 20, upevňujeme dovednost řešení slovních úloh
ČaJS - procvičujeme třídění zeleniny, osvojujeme si třídění ovoce
ČTENÍ - čtenářskými dílnami se snažíme získat pozitivní vztah ke čtení, provádíme záznam o své přečtené knize, který máme možnost prezentovat před ostatními spolužáky, ale nácvik hlasité četby je také důležitý, každý den je nutné doma číst nahlas a kontrolovat porozumění přečteného textu, aby jsme naučili vyjadřovat své myšlenky a pocity
 
6. - 10. 11. 2017
ČESKÝ JAZYK - prověřujeme dovednost řazení slov podle abecedy, dodržujeme pořádek slov ve větě, vyvozujeme druhy vět podle postoje mluvčího, osvojujeme psaní vět se správnou interpunkcí,
MATEMATIKA - prověřujeme dovednost sčítání a odčítání s přechodem desítky v číselném oboru do 20, osvojujeme dovednost rýsování rovných čar, vyvozujeme základní geometrický pojem - bod, řešíme slovní úlohy se vztahem o několik více či méně, 
ČaJS - osvojujeme si třídění zeleniny
ČTENÍ - opět zdůrazňuji každodenní čtení nahlas
 
30. 10. - 3. 11. 2017
ČESKÝ JAZYK - je třeba stále procvičovat dělení slov na slabiky - v rámci šetření místem při psaní do sešitů slova na konci řádků rozdělujeme podle slabik, prověřujeme dovednost abecedního řazení přiměřeného počtu slov,  sestavujeme věty ze slov, rozlišujeme slova ve větě, zapisujeme věty, dodržujeme pořádek vět v souvislém projevu pro zachování jasnosti a srozumitelnosti
MATEMATIKA - prověřujeme dovednost sčítání a odčítání s přechodem 10 v číselném oboru do 20, řešíme slovní úlohy se vztahem o několik více či méně, opakujeme geometrické tvary, v rámci geometrie se seznamujeme s čárou rovnou, křivou a lomenou
ČaJS - prověřujeme dovednost třídění živočichů na savce, hmyz a ptáky, třídíme vybrané druhy rostlin, uvádíme příklady zeleniny a zemědělských plodin
ČTENÍ - stále je nutná každodenní příprava hlasité a výrazné četby
 
23. - 25. 10. 2017
ČESKÝ JAZYK - prověřujeme dovednost dělení slov na slabiky, procvičujeme znalost abecedy pro abecední řazení slov, řadíme slova podle abecedy
MATEMATIKA - prověřujeme sčítání s přechodem 10, procvičujeme odčítání s přechodem 10
ČaJS - třídíme vybrané živočíchy na savce, ptáky a hmyz
ČTENÍ - kontrolujeme čtení s porozuměním kontrolními otázkami, nutno pravidelně doma cvičit hlasitou četbu
 
16. - 20. 10. 2017
ČESKÝ JAZYK - upevňujeme znalost abecedního řazení písmen, řadíme slova dle abecedního pořádku, využíváme při abecedním řazení i druhého či třetího písmene ve slově
MATEMATIKA - procvičujeme sčítání a odčítání s přechodem 10 s rozkladem v číselném oboru do 20, řešíme slovní úlohy na sčítání a odčítání, seznamujeme se s různými druhy čar
ČTENÍ - procvičujeme čtení s porozuměním, cvičíme orientaci v textu, zdokonalujeme plynulost čtení, pokračujeme každý pátek ve čtenářských dílnách
PSANÍ - osvojujeme psací tvary písmen "q", "Q" při opisu a přepisu slov a vět
ČaJS - upevńujeme získané znalosti, dovednosti, vědomosti o podzimní přírodě - rostlinách a zvířatech z programu - lesní pedagogika, která proběhla na škole v přírodě
 
2. - 6. 10. 2017
ČESKÝ JAZYK - začínáme s abecedním řazením písmen, řadíme slova podle abecedního pořádku, stále cvičíme dělení slov podle slabik
 
MATEMATIKA - sčítáme s přechodem desitky s pomocí rozkladu v číselném oboru 0 - 20, řešíme slovní úlohy
 
ČTENÍ - zdokonalujeme techniku čtení, cvičíme hlasitou četbu pro ostatní se správnou intonací, ve správném tempu
 
ČaJS - procvičujeme znalost dopravních značek uvedených v učebnici, pozorujeme proměny podzimní přírody, provádíme záznamy počasí do kalendáře přírody
 
25. 27. 9. 2017
ČESKÝ JAZYK - cvičíme dělení slov na slabiky pro rozdělování slov na konci řádků při přepisu vět, osvojujeme psací tvary nového psacího písmene "X" při opisu a přepisu slov, zdokonaluje psací tvary osvojených psacích písmen
MATEMATIKA - procvičujeme pamětné sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 20, řešíme slovní úlohy, osvojené rozklady čísel první desítky začínáme využívat pro sčítání s přechodem desítky v číselném oboru 0 - 20
ČTENÍ - znovu připomínám ČÍTANKA SE NOSÍ V ÚTERÝ A VE ČTVRTEK,  v pátek nosíme knihu ke čtení v rámci čtenářských dílen, ve čtení této knihy mohou pokračovat i doma, ale přečtenou knihu si vymění, až na můj pokyn po vytvoření záznamu o knize
JE NUTNÉ DOMA DENNĚ ČÍST NAHLAS
ČaJS - vyhledáváme typické znaky podzimu, provádíme záznam do kalendáře přírody, orientujeme se v dopravním provozu v okolí školy
 
18. - 22. 9. 2017
ČESKÝ JAZYK - postupně se nám začínají vybavovat psací tvary písmenek, které stále trénujeme při přepisu slov či krátkých vět, určujeme počet slov ve větě, vytleskáváme slabiky ve slovech, členíme graficky slova na slabiky, osvojujeme si rozlišování slov podle počtu slabik - jednoslabičná, dvojslabičná ......., 
ČTENÍ - je nutné doma v rámci domácí přípravy zařadit pravidelnou chvilku hlasitého výrazného čtení
MATEMATIKA - procvičujeme pamětné sčítání a odčítání do 20, řešíme slovní úlohy, pracujeme s číselnou řadou, porovnáváme, zdokonalujeme rozklady čísel první desítky nezbytné pro osvojování sčítání a odčítání do 20 s přechodem, které nás příští měsíc čeká, opakujeme určování času - celých hodin, půlhodin,
ČaJS - opakujeme pravidla pro bezpečný pohyb v silničním provozu
 
11. - 15. 9. 2017
ČESKÝ JAZYK - už minulý týden jsme se pustili do opakování psacích tvarů písmen, někteří měli velké potíže s vybavováním správných tvarů při přepisu kratičkých vět, tento týden budeme pokračovat s přepisem i v hodinách psaní, abychom, co nejdříve obnovili znalost psacích písmen, osvojíme si při přepisu vět dělení slov na konci řádku podle slabik, nacvičíme třídění slov podle počtu slabik
MATEMATIKA - po zopakování počítání po jedné v číselném oboru 0 - 20 vzestupně i sestupně, práci s číselnou řadou, orientací v číselné řadě, doplňování neúplné řady čísel a porovnávání tento týden připojíme opakování pamětného sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 20, rozklady a řešení slovních úloh
ČTENÍ - v úterý a ve čtvrtek v hodinách čtení pracujeme s čítankou, někteří zapomněli, při pátečních hodinách děti čtou vlastní knihu, i když knihu dočtou doma během týdne, přinesou si ji znova, protože se stejnou knihou budou pracovat i v dalších pátečních hodinách, dokud do notýsku nezapíší úkol - nová kniha
ČaJS - snažíme si oživit opět pravidla slušného chování ke spolužákům, pravidla komunikace, zásady slušného jednání, dodržování školního řádu
 
26. - 30. 6. 2017
V průběhu minulého týdne obdrželi žáci informace pro rodiče k posledním dnům školního roku. 
V pondělí naposledy proběhne výuka dle rozvrhu. Docvičíme poslední psací písmeno "E", "É". Vyzkoušíme si naše vystoupení. Rozdáme popsané sešity, obrázky a výrobky. Učebnice do 2. ročníku děti dostanou na začátku nového školního roku.
VÝUKA CELÝ TÝDEN KONČÍ v 11.45
PROGRAM celého týdne přizpůsobíme počasí. Sledujte, prosím, třídní web a notýsek, kdyby došlo ke změně poskytnutých informací minulý týden.
Seznam pomůcek do 2. ročníku dostanou děti s vysvědčením..
 
19. - 23. 6. 2017
Podle plánu se uskuteční v pondělí kreditní výlet a s ostatními žáky navštívíme zámecký park v Lysé nad Labem. V úterý se poslední vyučovací hodinu zajdeme podívat na výstavu výtvarných prací žáků naší školy na Radnici. Ve středu si upravíme rozvrh, abychom mohli 1. vyučovací hodinu vyzkoušet naše vystoupení pro žáky 9. žáků na sále kulturního domu.
ČTENÍ - cvičíme výraznou četbu po rolích na vybraných textech v učebnici Čtení 2
PSANÍ - prověřujeme znalost osvojených psacích tvarů písmen při diktátě písmen, přepisu slov a vět, osvojujeme si nové tvary psacích písmen "L", "f", "F", "Ď" při opisu a přepisu slov a vět
MATEMATIKA - procvičujeme pamětné sčítání a odčítání do 20 bez přechodu 10, řešíme slovní úlohy, doplňujeme otázky, tvoříme slovní úlohy, řešíme slovní úlohy se vztahem o několik více čí méně
ČaJS - využíváme vlastních zkušeností s nemocemi a úrazy, zdůrazňujeme prevenci před nemocemi a úrazy
 
12. - 16. 6. 2017
V rámci hodin tělesné výchovy budeme tento týden nacvičovat vystoupení pro akci 9. ročníků pod názvem "stužkování", která proběhne 28. června.
ČTENÍ - pokračujeme v nácviku čtení po rolích, cvičíme hlasitou četbu s výrazem dané role, kterou si děti ve skupině zvolily, cvičíme čtení s porozuměním, plníme úkoly, doplňujeme křížovky, řešíme rébusy
MATEMATIKA - na základě dovednosti sčítání a odčítání v číselném oboru do 10 procvičujeme sčítání a odčítání do 20 bez přechodu desítky, samostatně se pokoušíme o zápis slovní úlohy, osvojujeme řešení slovních úloh se vztahem o několik více či méně
PSANÍ - prověřujeme znalost psacích tvarů písmen při diktátě písmen, samostatně přepisujeme věty, osvojujeme nové tvary psacích písmen "T", "Ť", "g", "G", "S", "Š"  při opisu a přepisu slov a vět
ČaJS - zdůrazňujeme důležitost dodržování čistoty pro naše zdraví, připomínáme zásady hygieny,
 
5. - 9. 6. 2017
Kromě pondělního výletu nás tento týden ve čtvrtek v rámci výuky čeká slavnost,  pouze pro žáky,  pod názvem "Pasování na čtenáře". Akce proběhne v knihovně. Žáci budou v rámci slavnosti předčítat krátké básně na důkaz svých čtenářských dovedností.
ČTENÍ - stále cvičíme plynulost hlasité četby s výrazem na textech určených pro čtení v rolích, prověřujeme čtení s porozuměním, řešíme křížovky, rébusy
MATEMATIKA - využíváme dovednosti sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 10 pro sčítání a odčítání bez přechodu desítky do 20, řešíme slovní úlohy, pokoušíme se celkem úspěšně o zápis slovní úlohy
PSANÍ - prověřuje znalost osvojených psacích tvarů písmen při přepisu a diktátu písmen, provádíme samostatný přepis slov a vět, nacvičujeme další tvary psacích písmen "K", "z", "Z", "ž", "Ž", "T", "Ť" při opisu a přepisu
ČaJS - seznamujeme s částmi lidského těla, poznáváme biologické rozdíly, osvojujeme si lidské smysly
 
29. 5. - 2. 6. 2017
Vzhledem k tomu, že se v úterý zapojíme do výzdoby plotu, upravujeme si úterní rozvrh - 1. ČT/PS, 2.ČT/PS, 3. a 4. VV. Hodinu matematiky zařadíme do čtvrtečního rozvrhu místo ČaSP.
ČTENÍ - pravidelné domácí úkoly ze čtení mají pomoci zlepšení hlasité četby s porozuměním, po domácím čtením už dávám pouze otázky k přečtenému textu, někteří mají problémy s pochopením přečteného textu, je třeba tedy ten kratičký text přečíst doma i dvakrát a zadávat otázky i doma,  podobné úkoly provádíme i po přečtení textu ve škole, řešíme rébusy, křížovky, čteme po rolích
MATEMATIKA - stále prověřujeme dovednost pamětného sčítání a odčítání do 10, i když máme na tabuli stále připravenou k použití číselnou osu 0 - 10, procvičujeme sčítání bez přechodu 10 do 20, osvojujeme odčítání v číselném oboru do 20 typu 15 - 3, řešíme slovní úlohy, procvičujeme tvoření zápisu slovní úlohy
PSANÍ - opakujeme obtížnější tvary psacích písmen, upevňujeme dovednost orientace v liniatuře, píšeme diktát písmen, provádíme samostatný přepis slov a vět, osvojujeme nové tvary psacích písmen "ch", "Ch", "I", "k", "K" při opisu a přepisu slov a vět, dbáme na správné sezení a držení psacího náčiní, zařazuje uvolňovací cviky
ČaJS - seznamujeme s hospodářskými zvířaty, jejich užitkem, využíváme vlastních zkušeností s domácími mazlíčky
 
22. - 26. 5. 2017
V pondělí se fotografujeme. Upravujeme tedy pondělní rozvrh 1. hodina - čtení/psaní, 2. hodina - ČaJS, 3. hodina - matematika narušena fotografováním dokončená 4. hodinu, 5. hodina - AJ
ČTENÍ - stále se pokoušíme zvyšovat plynulost hlasitého čtení se správnou melodií věty, střídáme hlasitou četbu s tichou četbou a kontrolujeme porozumění textu, řešíme křížovky, rébusy, seznamujeme se s autory píšícími pro děti, rodiče prosím, aby dohlédli na plnění každodenního úkolu ze čtení - žáci budou mít v učebnici označenou část textu každý den, kterou budou doma číst nahlas s porozuměním
MATEMATIKA - stále prověřujeme dovednost sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 10 /žáci mají k využití na tabuli připravenou číselnou osu/, které budeme využívat jako základ k osvojování sčítání v číselném oboru 11 - 20 typu 12 + 3 a 3 + 12, řešíme slovní úlohy, pokoušíme se o samostatný zápis slovní úlohy
PSANÍ - přepisujeme věty se správnými tvary psacích písmen se správnou orientací v liniatuře i samostatně, osvojujeme nové tvary psacích písmen "C", "Č", "h", "H", "ch" a "Ch" při opisu a přepisu slov a vět, kontrolujeme správné sezení a držení psacího náčiní, prosím o kontrolu i rodiče, pravidelně zařazujeme uvolňovací cviky
ČaJS - opakujeme osvojené druhy zeleniny, popisujeme jarní práce na zahradě, pojmenujeme běžné zahradnické nářadí a určíme jeho využití
 
15. - 19. 5. 2017
ČTENÍ - stále procvičujeme plynulost čtení s porozuměním, střídáme tichou četbu s hlasitou výraznou četbou se správnou melodií, řešíme rébusy, křížovky, seznamujeme se s autory píšícími pro děti
PSANÍ - dbáme na správnou orientaci v liniatuře, nacvičíme písmena "ř", "R", "Ř", "B", "C", "Č", provádíme opis a samostatný přepis slov, dbáme na dodržování přesného tvaru psacích písmen,
MATEMATIKA - prověřujeme dovednost pamětného sčítání a odčítání 0 - 10, pracujeme v číselném oboru 0 - 20, čteme a píšeme čísla, počítáme, doplňujeme soubory, pracujeme s řadou čísel, porovnáváme, rozkládáme čísla, sčítáme a odčítáme, řešíme slovní úlohy,
ČaJS - opakujeme druhy živočichů - savci, ptáci, hmyz, rozlišujeme ptactvo stálé a tažné, určuje vybrané druhy živočichů v naší lokalitě
 
2. - 5. 5. 2017
ČTENÍ - procvičujeme tiché čtení s kontrolou porozumění textu odpovídáme na otázky a plněním úkolů, čteme i krátké texty psané psacím písmem, cvičíme plynulost hlasité četby se správnou melodií hlasu
PSANÍ - cvičíme orientaci v liniatuře, docvičíme psací písmeno "V", nacvičíme psací písmena "y", "ý", "Y", "Ý", provádíme přepis nejenom písmen, ale i celých slov a vět, 
MATEMATIKA - automatizujeme sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 10, řešíme slovní úlohy na sčítání a odčítání samostatně i se zápisem, rozšiřujeme číselný oboru 0 - 15, počítáme, vytváříme soubory o daném počtu,  porovnáváme, doplňujeme číselné řady, uspořádáváme číselné řady,
ČaJS - seznamujeme se se životem včel a čmeláků, popisujeme jarní práce na poli a zahradě
 
24. - 28. 4. 2017
V rámci úterní výuky navštívíme podruhé knihovnu.
ČTENÍ - stále cvičíme plynulost výrazného a hlasitého čtení se správnou melodií a tempem, kontrolujeme vhodnými otázkami a úkoly porozumění přečteného textu
PSANÍ - nacvičíme nové tvary psacích písmen "U, Ú", "v", "V" při opisu skupin písmen, nacvičujeme přepis slov, prověřujeme znalost správných tvarů psacích písmen při diktátu písmen, stále dbáme na správné sezení při psaní a drižení psacího náčiní
MATEMATIKA - docvičíme sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 10, řešíme slovní úlohy, 
ČaJS - seznamujeme se s názvy částí stromu, rozlišujeme stavbu stromu a keře, opakujeme názvy stromů listnatých a jehličnách, zaměřujeme se na stromy ovocné
 
18.  21. 4. 2017
V pátek se v rámci výuky zapojíme do projektu Den Země.
ČTENÍ - stále cvičíme zvyšování plynulosti výrazného a hlasitého čtení s porozuměním, na základě přečteného textu nejenom odpovídáme na otázky a vyhledáváme odpovědi v textu, ale plníme úkoly spojené s textem i písemně, skládáme slova a věty ze skládací abecedy
PSANÍ -  docvičíme psací písmeno ˇd" a "ď", nacvičíme písmeno "b", "j", "J" při opisu slov, začneme nacvičovat po přepisu písmen také přepis jednoduchých slov, stále kontrolujeme správné sezení při psaní a správné držení psacího náčiní, zařazujeme stále uvolňovací cviky
MATEMATIKA - docvičíme správný tvar psací číslice 10, cvičíme počítání, rozkládání, doplňování neúplné uspořádané řady čísel 0 - 10, osvojíme porovnávání, sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 10, provádíme první pokusy o samostatné řešení slovních úloh na sčítání a odčítání
ČaJS - v tomto týdnu bude pokračovat projekt Kočičí zahrada
 
10. - 11. 4. 2017
ČTENÍ - cvičíme stále čtení s porozuměním, vyhledáváme odpovědi na otázky, orientujeme se v textu, čteme nahlas
PSANÍ - docvičíme správné tvary otazníku, nacvičíme správný tvar psacího písmene "d", samostatně přepisujeme písmena, opisujeme slova a věty
MATEMATIKA -  procvičujeme sčítání a odčítání do 9, nacvičíme novou psací číslici 10, počítáme a rozkládáme v číselném oboru 0 - 10, řešíme slovní úlohy
ČaJS - seznamujeme s velikonočními zvyky a tradicemi
 
3. - 7. 4. 2017
V tomto týdnu se během pondělní dopolední výuky vypravíme do expozice Pravěk, připravené v tělocvičně. Vstupné hradíme z třídního fondu.
Během páteční výuky se zapojíme do projektu Den zdraví.
ČTENÍ - stále opakujeme skládání slov a krátkých vět, zvyšuje plynulost čtení vět se správnou melodií, dbáme na hlasitou a výraznou četbu, kontrolujeme porozumění čtenému odpověďmi na kontrolní otázky
MATEMATIKA - rozšířený číselný oboru využijeme k osvojení dovednosti sčítání a odčítání, cvičíme pamětné sčítání a odčítání, řešíme slovní úlohy, začneme s nácvikem psací číslice 10
PSANÍ - přepisujeme tiskací písmena na psací, čteme slova zapsaná osvojenými psacími tvary písmen - skládáme ze skládací abecedy, osvojujeme nové tvary psacích písmen při opisu a přepisu "a", "á", "A", "Á", "M"
ČaJS - poznáváme jarní květiny, popisujeme stavbu rostlin
 
27. - 31. 3. 2017
ČTENÍ -  snažíme se zvýšení plynulosti čtení textů s porozuměním, vyhledávání a orientování se ve čteném textu, cvičíme sledování textu při čtení spolužáků ukazováním - nejlépe prstem, stále opakujeme skládání slov a kratších vět
MATEMATIKA - docvičíme psací číslici 9 pro práci v číselném oboru 0 - 9 - pro počítání, porovnávání, rozkládání, sčítání a odčítání
PSANÍ - procvičujeme osvojené tvary psacích písmen při přepisu - dbáme na správnou velikost mezi osvojenými psacími písmeny, opisujeme slova, osvojujeme nové tvary psacích písmen "o", "O", "a", "A"
ČaJS - pozorujeme proměny přírody na jaře
 
20. - 24. 3. 2017
V tomto týdnu přivítáme mnoha aktivitami jaro.
ČTENÍ - stále cvičíme práci s textem, vyhledáváme odpovědi na otázky, cvičíme orientaci v textu, skládáme slova i věty, kontrolujeme u jednotlivých žáků dovednost sledování textu při čtení spolužáků
MATEMATIKA - procvičujeme sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 8, řešíme slovní úlohy, procvičujeme sčítání 3 a více sčítanců, odčítání 2 menšitelů, nacvičujeme novou psací číslici 9
PSANÍ - procvičujeme osvojené tvary psacích píspmen při přepisu, osvojujeme nové tvary psacích písmen "N", "Ň", "c" a "č" při opisu písmen a skupin písmen, dbáme na dodržování liniatury /velikosti písmen/, dodržujeme správné sezení a držení psacího náčiní, zařazujeme uvolňovací cviky před každým psaním
ČaJS - přivítáme jaro
 
13. - 17. 3. 2017
ČTENÍ - zaměřujeme se při procvičování čtení hlavně na práci s textem, odpovídáme na kontrolní otázky, vyhledáváme odpovědi v textu, cvičíme orientaci v textu, při každodenní domácí přípravě je nutné cvičit plynulost a hlasitost četby, děti si ukazují prstem, kde čtou, aby byly schopné aplikovat tuto činnosti i při četbě ostatních žáků a dokázali sledovat text
MATEMATIKA - docvičujeme správný tvar psací číslice 8, osvojujeme práci s řadou čísel 0 - 8, doplňujeme neúplné řady, porovnáváme, rozkládáme, nacvičujeme sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 8
PSANÍ - pokračujeme v osvojování dalších psacích písmenek, podáváme velmi skvělé výsledky při osvojování správných tvarů psacích písmen, začneme se samostatným přepisem osvojených psacích písmen z tabule - děti si musí psací tvary samostatně vybavit, opisujeme skupiny písmen, dbáme na správné napojování písmen, stále kontrolujeme správné sezení a držení psacího náčiní
ČaJS - povídáme si o domově, vlasti
 
6. - 10. 3. 2017
ČTENÍ - soustředíme se na cvičení plynulosti čtení s porozuměním podle textů v nové učebnici, častěji budou mít taky děti v nové učebnici označené úkoly ke čtení, stále ovšem skládáme slova a věty ze skládací abecedy
MATEMATIKA - upevňujeme dovednost pamětného sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 7, řešíme slovní úlohy, osvojujeme novou psací číslici 8, rozšiřujeme číselný obor 0 - 8 pro počítání, práci s řadou čísel, porovnávání, rozkládání
PSANÍ - čteme osvojená psací písmenka, prověřujeme znalost psacích písmenek při diktátě, začínáme s nácvikem napojování psacích písmen do skupin, opisujeme první slova psacími písmenky, osvojujeme další psací písmenka, stále dbáme na zařazování uvolňovacích cviků před psaním, dodržujeme hygienické návyky spojené se psaním - správné sezení, držení psacího náčiní
ČaJS - povídáme si o domově, vlasti
 
27. 2. - 3. 3. 2017
ČTENÍ - zaměřujeme se na zvyšování plynulosti čtení, hláskujeme si už pouze vyjímečně u náročnějších a delších slov, dbáme na správnou melodii hlasu na konci věty podle znaménka, kontrolujeme porozumění textu odpověďmi na položené otázky týkající se textu, stále cvičíme skládání slov a krátkých vět z malých tiskacích písmen
MATEMATIKA - osvojujeme sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 7, řešíme slovní úlohy se zápisem do sešitů, začneme s nácvikem nové psací číslice 8, 
PSANÍ - soustředíme se na osvojování psacích písmenek, po nácviku prověřujeme při samostatném opisu písmenka, začneme zařazovat diktát osvojených psacích písmenek, při domácím procvičování je třeba dbát na správné sezení při psaní, držení pera, zařazování uvolňovacích cviků během psaní
ČaJS - prověřujeme samostatnými úkoly určování a  nastavování celých hodin a půlhodin,
 
20. - 24. 2. 2017
ČTENÍ - cvičíme plynulost čtení textů většinou už z malých tiskacích písmen, kontrolujeme porozumění textů odpovědí na položenou otázku, vyhledáváme odpověď v textu, skládáme slova z malých tiskacích písmen,
MATEMATIKA -  docvičíme novou psací číslici 7, počítáme, porovnáváme, doplňujeme číselné řady, rozkládáme v číselném oboru 0 - 7, začínáme s osvojováním sčítání a odčítání, řešíme slovní úlohy s vytvářením zápisu, výpočtu a odpovědí
PSANÍ - nacvičume nové tvary psacích písmen "u", "ú", "ů", "e", "é","m", "s", "t", pokoušíme se o napojování psasích písmen do skupin, čteme psací písmena, stále zařazujeme uvolňovací cviky, dbáme na správné sezení a držení psacího náčiní
ČaJS - zvládáme určování času v celých hodinách a půlhodinách, opakujeme příbuzenské vztahy
 
13. - 17. 2. 2017
ČTENÍ - zopakujeme skupiny písmen s písmenem "ě" při čtení slov, pustíme se do skládání slov se skupinou písmen s písmenem "ě", zopakujeme osvojené tvary velkých tiskacích písmen - cvičíme odpovídající tvary malých tiskacích písmen, procvičujeme stále čtení s porozuměním, zaměříme se zvýšení plynulosti čtení
MATEMATIKA - prověříme dovednosti porovnávání, sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 6, začneme s nácvikem nové psací čísliče 7, začneme s počítáním, doplňováním počtu, prací s číselnou řadou 0 - 7, řešíme slovní úlohy
PSANÍ - provádíme opisy slov velkými tiskacími písmeny, zvládneme diktát jednoduchých slov velkými tiskacími písmeny, provádíme osvojování jednotlivých částí psacích písmen, začneme s nácvikem prvních psacích písmen NA NOVÝ SEŠIT = DENÍK SI PŘIPRAVÍME MALÝ OBAL
ČaJS - procvičujeme určování času s přesností celých hodin, půlhodin, třičtvrtě a čtvrt hodin
Na čtvrteční hodinu ČaSP si připravíme jehlu na šití a špulku nití.
 
23. - 27. 1. 2017
ČTENÍ - přidáváme do desek se skládací abecedou další malá tiskací písmena, čteme s velkým úspěchem slova z malých tiskacích písmen, cvičíme čtení vět v textu s porozuměním, odpovídáme po přečtení textu na kontrolní otázky, ke skupinám písmen "DI", "DÍ", "TI", "TÍ", "NI", "NÍ", "DĚ", "TĚ", "NĚ", přidáme skupiny písmen "PĚ", "VĚ", "MĚ" při čtení slov, stále skládáme slova a věty ze skládácí abecedy
MATEMATIKA - automatizujeme sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 5, v číselném oboru 0 - 6 počítáme, porovnáváme, rozkládáme, pracujeme s uspořádanou řadou čísel, doplňujeme neúplnou řadu čísel uspořádanou vzestupně i sestupně, tvoříme a řešíme slovní úlohy
PSANÍ - provádíme i samostatné opisy slov velkými tiskacími písmeny, důsledně je nutné žáky nutit ke kontrole opsaného - zapomínají háčky, čárky nad písmenky, háčky a čárky píšeme současně s písmenem, začínáme pracovat na úkolech pro nácvik psacích písmen - nový sešit, prosím o malý obal na sešit
ČaJS - měsíce v kalendářním roce vyjmenujeme ve správném pořadí, umíme zařadit měsíc do správného ročního období
 
16. - 20. 1. 2017
ČTENÍ - přecenili jsme své síly jsme své síly a všechny úkoly podle plánu nesplnili, ale podařilo se nám začít číst slova najednou bez čtení jednotlivých písmenek, sice s drobnými chybami na konci - domýšlení konce slov - a pak došlo na čtení po písmenkách na opravu, tento týden se tedy zaměříme na čtení textů pro procvičení měkkých slabik "DI", "TI", "NI", "DÍ", "TÍ", "NÍ", přidáme do desek se skládácí abecedou další malá tiskací písmenka, začneme se čtením slov z malých tiskacích písmen, stále budeme procvičovat hláskování a skládání slov,
MATEMATIKA - nácvikem nové psací číslice jsme rozšíříli číselný obor 0 - 6, budeme procvičovat počítání, porovnávání, doplňování neúplné uspořádané řady čísel vzestupně i sestupně, rozklady čísel, sčítání a odčítání
PSANÍ - provádíme opis slov velkými tiskacími písmeny, pokračujeme v uvolňovacích cvicích na psací písmenka, zvládáme diktát slov velkými tiskacími písmeny
ČaJS - pokračujeme v práci se základními časovými údaji - dny v týdnu, měsíce - vyjmenujeme, třídíme na roční období
 
9. - 13. 1. 2017
ČTENÍ - vyvozujeme hlásky s velkými tiskacími písmeny "Ň", "X", čteme slova a krátké věty, prověřujeme úroveň čtenářských dovedností, dovednost skládání slov, osvojujeme si čtení skupin písmen "DI", "TI", "NI", "DÍ", "NÍ", "TÍ" ve slovech, 
MATEMATIKA - provádíme nácvik psací číslice 6, prověřujeme dovednost sčítání a odčítání, porovnávání a rozkladů čísel v číselném oboru 0 - 5, počítáme v číselném oboru 0 - 6, porovnáváme
PSANÍ - osvojujeme si psaní velkých tiskacích písmen "Ň" a "X" při opisu slov a krátkých vět, píšeme diktát slov, provádíme průpravné cviky pro psaní psacích písmen
ČaJS - pracujeme se základními časovými údaji - dny v týdnu, měsíce, hodiny
 
3. - 6. 1. 2017
ČTENÍ - vyvozujeme hlásky s velkými tiskacími písmeny "CH", "Ď", "ť", hláskujeme slova, skládáme slova a krátké věty, čteme kratší texty, kontrolujeme porozumění přečtenému textu, doplňujeme k velkým tiskacím písmenům tvary malých - tvoříme dvojice
MATEMATIKA -  upevňujeme dovednost sčítání a odčítání v číselném oboru 1 - 5, osvojujeme sčítání a odčítání v číselném oboru 0 - 5, pracujeme s uspořádanou řadou čísel, doplňujeme neúplné řady uspořádaných čísel,  porovnáváme
PSANÍ - osvojíme tiskací tvary velkých písmen "CH", "Ď", "Ť" při opisu slov a krátkých vět, zařadíme opět průpravné cviky na psaní psacích písmen
ČaJS - začínáme s určováním času
 
19. - 21. 12. 2016
ČTENÍ -  pokusíme se vyvodit hlásky s velkými tiskacími písmeny "F", "G", hláska s písmenem "CH" nám zůstane až po svátcích, hláskujeme slova, skládáme slova a krátké věty, čteme kratší texty, kontrolujeme porozumění přečteného textu kontrolními otázkami, doplňujeme k velkým tiskacím písmenům tvary malých - tvoříme dvojice,
MATEMATIKA - docvičíme správný tvar psací číslice 0, v číselném oboru 0 - 5 počítáme předměty, vytváříme soubory o daném počtu, porovnáváme, doplňujeme neúplné řady čísel, osvojujeme sčítání a odčítání
PSANÍ - osvojíme správné tvary velkých tiskacích písmen "F", "G" při opisu slov a krátkých vět, přepisujeme slova z malých tiskacích písmen do velkých tiskacích písmen, vracíme se ke psaní cviků pro nácvik psacích písmen
ČaJS - uplatňujeme elementární poznatky a zkušenosti o lidových zvycích a tradicích
 
12. - 16. 12. 2016
ČTENÍ - vyvodíme hlásky s velkými tiskacími písmeny "H", "C" a "Č", stále hláskujeme slova, skládáme slova a krátké věty, pokoušíme se vyhledávat slova v řadě písmen, čteme texty, nacvičujeme čtení s porozuměním, provádíme tzv. autodiktát - děti si přečtou slovo, které si musí zapamatovat a pak ho složí, stále více zapojujeme do úkolů také malá tiskací písmena za pomoci přehledu jejich tvarů
MATEMATIKA - nacvičíme ke sčítání také odčítání v číselném oboru do 5, procvičíme sčítání a odčítání v číselném oboru do 5, při problémem s pamětným sčítáním a odčítáním do 5 použijeme místo prstů počítadlo, dbáme na správné psací tvary číslic, začneme s nácvikem psací číslice O, stále procvičujeme rozklady čísel 1 - 5
PSANÍ - osvojíme správné tvary velkých tiskacích písmen "H", "C" a "Č" při opisu slov a krátkých vět, zvládneme diktát slov i autodiktát slov, přepis slov z malých tiskacích písmen do velkých tiskacích písmen
ČaJS - popisujeme viditelné změny v přírodě s nástupem nového ročního období
 
5. - 9. 12. 2016
ČTENÍ - vyvodíme hlásky s velkými tiskacími písmeny "Z", "Ž", "Ř", stále hláskujeme a skládáme slova, skládáme krátké věty - dbáme na správné znaménko na konci, čteme kratší texty, cvičíme čtení s porozuměním - odpovídáme na otázky k přečtenému textu
MATEMATIKA - docvičíme správný tvar psací číslice 5, dbáme na správné tvary všech psacích číslic, procvičujeme sčítání a odčítání v číselném oboru do 4, nacvičujeme pamětné sčítání a odčítání - pokud pamětně děti nezvládnou vyřešit příklad je třeba zavést názor s počítadlem, knoflíky atd., prosím omezit využívání jako názoru prstů, osvojíme sčítání a odčítání v číselném oboru do 5
PSANÍ - osvojuje správné tvary velkých tiskacích písmen "N", "Z", "Ž", "Ř"  při opisu slov a vět, stále věnujeme pozornost diktátu slov, pravidelně zařazuje cviky na uvolnění paže, loktu, zápěsti, prstů, dbáme na správné sezení a držení psacího náčiní - tužky
ČaJS - seznamujeme s blízkými příbuzenskými vztahy v rodině, poznáváme jednotlivé role v rodině
 
28. 11. - 2. 12. 2016
ČTENÍ -  pokusíme se tento týden opět vyvodit 3 hlásky s písmeny "Y", "Ý", "D" a "N", procvičujeme hláskování, čteme slova a věty, kontrolujeme porozumění přečteným větám odpověďmi na jednoduché otázky, skládáme slova i věty
MATEMATIKA - osvojujeme sčítání a odčítání do 4, opisujeme příklady, znázorňujeme příklady na sčítání a odčítání do 4, porovnáváme čísla,  upevňujeme dovednost sčítání a odčítání do 3 bez názoru,
PSANÍ - osvojujeme tvary velkých tiskacích písmen při opisu slov a vět, ověříme znalost velkých tiskacích písmen při diktátu slov  
ČaJS - rodina, Advent 
 
21. - 25. 11. 2016
ČTENÍ - pro tento týden máme k vyvození už 3 hlásky s velkými tiskacími písmeny "Š", "V" a "I, Í", stále ovšem procvičujeme hláskování, čtení slov a krátkých vět, nacvičujeme čtení s porozuměním - odpovídáme celou větou na otázky po přečtení vět, vyhledává v krátkém textu odpovědi, skládáme slova i krátké věty
MATEMATIKA - procvičujeme sčítání a odčítání v číselném oboru do 3, osvojujeme správný tvar psací číslice 4, opakujeme porovnávání čísel
PSANÍ - opakujeme psaní velkých tiskacích písmen při opisu slov a vět, připravujeme se i na psaní diktátu slov velkými tiskacími písmeny, osvojujeme správné tvary tiskacích písmen "Š", "V" a "I, Í"  při opisu slov a vět
ČaJS - pozorujeme měnící se přírodu, uplatňujeme základní poznatky o lidových zvycích
 
14. - 18. 11. 2016
ČTENÍ - pokusíme se tento týden vyvodit hlásky s velkými tiskacími písmeny "R" a "S" a osvojit velká tiskací písmena "R" a "S" při opisu slov krátkých vět, procvičíme skládání slov i vět
MATEMATIKA - procvičujeme sčítání v číselném oboru do 3 se zápisem příkladů, osvojíme odčítání v číselném oboru do 3, začneme s nácvikem psací číslíce 4
ČaJS - opakujeme názvy vybraných listnatých a jehličnatých stromů
 
7. - 11. 11. 2016
ČTENÍ - tvary velkých tiskacích písmen většinou ovládáme, potíže nám činí skládání slov - vynecháváme písmenka, problémy máme při čtení - slovo nedokážeme po vyhláskování přečíst, vyvozujeme nové hlásky s velkými tiskacími písmeny "L", "P", "R", skládáme slova a věty, čteme slova a věty
MATEMATIKA - procvičujeme funkci znamének plus a mínus, tvoříme příklady na sčítání a odčítání podle znázornění, zdokonalujeme psací tvary číslic 1, 2, 3
PSANÍ - osvojujeme tiskací tvary písmen "L", "P", "R" při opisu slov a vět, diktujeme velká tiskací písmena ke psaní, provádíme uvolňovací cviky, dbáme na správné sezení a držení psacího náčiní
ČaJS - třídíme ovoce a zeleninu, seznamujeme s možnostmi uskladnění a zpracování ovoce a zeleniny, provádíme čtvrtletní sebehodnocení
 
31. 10. - 4. 11. 2016
ČTENÍ -  minulý týden se nepodařilo vyvodit novou hlásku s písmenem, a tak se vracíme k hlásce a velkému tiskacímu písmenu "B", vyvozujeme další hlásky s písmeny "K", "L" a "P", procvičujeme sluchovou zrakovou diferenciaci, skládáme jednoduchá slova a krátké věty, čteme věty, orientujeme se ve větě, seznamujeme se se znaménkem za větou - otazník, kontrolujeme čtení s porozuměním
MATEMATIKA - osvojujeme psací tvar číslice "3", začínáme s rozklady čísel, seznamujeme se se znaménky plus a mínus, osvojujeme sčítání a odčítání v číselném oboru do 3
PSANÍ - osvojujeme psaní velkých psacích písmen "B", "K", "L", "P", procvičujeme správné tvary při opisu slov a krátkých vět velkými tiskacími písmeny, pravidelně zařazujeme uvolňovací cviky ze sešitu Uvolňovací kresebné cviky pro prvňáčky, dbáme na správné sezení a držení psacího náčiní
ČaJS - třídíme ovoce a zeleninu
 
24. - 28. 10. 2016
ČTENÍ - vyvozujeme hlásku a velké tiskací písmeno "Ó", "B", procvičujeme sluchovou a zrakovou diferenciaci = skládáme po vyhláskování slova ze skládací abecedy, čteme pomocí hláskování slova a věty složené z velkých tiskacích písmen, cvičíme porozumění obsahu čtené věty kontrolními otázkami
MATEMATIKA - zdokonalujeme psací tvary číslic 1 a 2, porovnáváme čísla v číselném oboru do 5, dbáme na správný tvar znamének více, méně, rovná se
PSANÍ - nacvičujeme psaní velkých tiskacích písmen "O", "Ó", "B", opisujeme slova a věty velkými tiskacími písmeny, provádíme neustále uvolňovací cviky, dbáme na správné držení pastelky a správné sezení
 
17. - 21. 10. 2016
ČTENÍ - vyvozujeme hlásky s velkými tiskacími písmeny "E", "É", "O","Ó", "B", zvládáme diktát velkých tiskacích písmen ze skládací abecedy, skládáme slova i krátké věty, čteme slova i věty, seznamujeme se se znaménkem za větou - vykřičník
MATEMATIKA - upevňujeme dovednost psaní správného tvaru číslice 1, provádíme průpravné cviky pro psaní číslice 2, řešíme rovnosti i nerovnosti, používáme a píšeme znaménka více, méně, rovná se
PSANÍ - provádíme uvolňovací cviky, nacvičujeme psaní velkých tiskacích písmen "J", "E", "É", "O", "Ó", "B", opisujeme slova i věty
ČaJS - učíme se třídit ovoce a zeleninu
 
10. - 14. 10. 2016
ČTENÍ - vyvozujeme hlásky s velkými tiskacími písmeny "U", "Ů", "Ú","J", "E" a "É", provádíme sluchovou a zrakovou diferenciaci, skládáme jednoduchá krátká slova, čteme text psaný velkými tiskacími písmeny a doplněný obrázky
PSANÍ - provádíme uvolňovací cviky na papíře, nacvičujeme psaní velkých tiskacích písmen "U", "Ů", "Ú", "J", "E", "É", opisujeme velkými tiskacími písmeny jednoduchá slova a věty, dbáme na správné držení pastelky, netlačíme,
MATEMATIKA - procvičujeme správný tvar psací číslice 1, začínáme s průpravnými cviky pro nácvik psací číslice 2, nacvičujeme psaní znamének rovnosti a nerovnosti, pracujeme s uspořádanou řadou čísel, orientujeme se v uspořádané řadě čísel, doplňujeme uspořádanou řadu čísel vzestupně i sestupně, porovnáváme
ČaJS - určujeme názvy vybraných dopravních značek, pozorujeme proměny přírody na podzim, osvojujeme si základní pravidla spolupráce
 
3. - 7. 10. 2016
ČTENÍ - vyvozujeme hlásky a velká tiskací písmena "M", "T", "U", procvičujeme sluchovou a zrakovou diferenciaci, skládáme jednoduchá krátká slova a věty, seznamujeme se znaménkou za větou - tečkou
PSANÍ - dbáme na správné sezení a držení pastelky PASTELKY DENNĚ KONTROLUJEME, osvojujeme si tvary velkých tiskacích písmen při psaní "A", "Á", "M", "T", "U", opisujeme jednoduchá slova velkými tiskacími písmeny, pravidelně zařazujeme uvolňovací cviky
MATEMATIKA - upevňujeme dovednosti orientace v číselné řadě 1 - 5, počítání 1 - 5, doplňování uspořádané řady čísel vzestupně i sestupně, porovnávání, nacvičujeme správný tvar psací číslice 1
ČaJS - podařilo se nám osvojit částečné dodržování pravidel třídy o chování v hodinách  a  o přestávkách, respektovat své spolužáky a naslouchat si, začínáme s osvojováním dopravních značek v nejbližsím okolí školy a seznamujeme se pravidly silničního provozu
 
26. - 30. 9. 2016dy
ČTENÍ - práce s velkým tiskacím "A" , "Á", nacvičujeme délku samohlásky, skládáme jednoduchá slova a věty, PŘINESEME SI DESKY NA PÍSMENKA, cvičíme hláskování, 
PSANÍ - provádíme uvolňovací cviky, kontrolujeme si správné držení pastelky, správné sezení, PASTELKY MÁME STÁLE OŘEZANÉ
MATEMATIKA - počítáme do 5 předměty, poznáváme tiskací číslice 1, 2, 3, 4, 5, porovnáváme, seznamujeme se znaménky více, méně, rovná se, uspořádáváme řadu čísel od nejménšího k největšímu nebo největšího k nejmenšímu, orientujeme se v řadě - hned před, hned za, doplňujeme neúplnou řadu čísel
ČaJS - učíme se akceptovat jeden druhého, vycházet se spolužáky, dodržovat jednoduchá komunikační pravidla v kolektivu, osvojujeme si vhodné chování ke spolužákům
 
19. - 23. 9. 2016
ČTENÍ - připomínáme si známá velká písmenka při čtení, psaní - pozor na správné pořadí tahů jednotlivých velkých tiskacích písmen, modelujeme velká tiskací písmenka
PSANÍ - s říkankou provádíme na papír uvolňovací cviky, ale vždy až po rozcvičení paže a prstíků - děti říkanky k uvolnění umí, pak dbáme na správné sezení - oba lokty na stole, nohy pod stolem, a správné držení pastelky, NETLAČÍME NA PASTELKU
MATEMATIKA - cvičíme orientaci v řadě obrázků i číslic viz. úterní domácí úkol, přepočítáváme skupiny předmětů 1 - 5, tvoříme skupiny a doplňuje skupiny předmětů na správný počet, porovnáváme skupiny předmětů
ČaJS - seznamujeme se s prostředim školy, učíme se dodržovat školní řád, zvláště důrazně se učíme vhodnému chování ke spolužákům - neštípat, nekopat, neprskat